l

شاید با مشاهده کردن دستاوردهای پرینت سه بعدی فکر کنید. این تکنولوژی بسیار جدید می باشد، زیرا عمده کاربرد آن در سال های اخیر نمایان شده است. و به دلیل پوشش رسانه های مختلف از این تکنولوژی سودمند بیشتر مردم به تازگی با پرینت سه بعدی آشنا شده اند. اولین و قدیمی ترین تکنولوژی مورد استفاده در این مورد تکنولوژی SLA است ولی بیشتر افراد تصور میکنند اف دی ام قدیمی ترین تکنولوژی است.

پدیدار شدن پرینت سه بعدی در دهه ۸۰ میلادی

اولین باری که فردی موفق به ساخت پرینتر سه بعدی شد به سال ۱۹۸۰ میلادی باز میگردد. اواین نسخه چاپگر های سه بعدی توسط یک دکتر ژاپنی به نام کوداما ساخته شد.
در حدود سال های ۱۹۸۵ میلادی محققان فرانسوی موفق به ساخت و اختراع تلکولوژی Stereolithography شدند. ولی نهابتا اولین دستگاه چاپ سه بعدی اس ال ای در سال ۱۹۸۷ ساخته شد که بعدا به وسیله۳Dsystem  خریداری شد.

توسعه فناوری پرینت سه بعدی در دهه ۹۰ میلادی

در حوالی سال های ۱۹۹۳ میلادی نرم افزار های پرینتز سه بعدی برای رایانه های هوشمند به بازار عرضه شدند و تحول عظیمی در تکنولوژی هایی که تا آن زمان به عرصه تکنولوژی پرینت سه بعدی پا نهاده بودند باز کرد. همچین در این دهه برای اولین بار پزشکان با تحقیقات و پژوهش های خود را برای استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی را آغاز کردند.

گسترش پرینت سه بعدی در قرن بیستم

در این دهه شاهد دستاورد های بسیار متنوع پرینت سه بعدی در صنایع مختلف نظیر پزشکی، هوافضا، اتومیبل سازی و .. بوده ایم. اما عمده این تغییرات در سال های ۲۰۰۹ صورت گرفت و شاهد ورود پرینتر های سه بعدی با قابلیت حمل و اشغال فضای کمتری روبه رو شدیم. که عمدتا به نام های پرینتر های سه بعدی خانگی شناخته میشوند.
پس از آن  هم شاهد این هستیم که همواره فعالان این عرصه به صورت مدام در حال پرده برداری از دستاوردهای جدید خود با توجه به خلاقیت هایشان

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *